ایروانی: فعالیت هسته‌ای ایران از مسیر صلح‌آمیز خود منحرف نخواهد شد ترامپ: در اوایل سال آینده به چین سفر می‌کنم بیانیه وزارت امور خارجه ایران در واکنش به تحرکات تروئیکای اروپا در شورای امنیت انتقاد عراقچی از فضای سیاسی شورای حکام آژانس در تماس با گروسی ایروانی: مسئولیت پیامدهای اقدام شورای امنیت علیه ایران برعهده اروپا و آمریکاست ادعای رسانه بریتانیایی مبنی بر تماس عراقچی و ویتکاف شکست شورای امنیت در تصویب قطعنامه تمدید لغو تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران ادعای آکسیوس برای بازگشت قطعنامه‌های شورای امنیت علیه ایران از ۵ مهر دبیرکل حزب‌الله: جنایات اسرائیل با حمایت آمریکا به اوج رسیده است جزئیات تحریم‌‌های جدید اروپا علیه روسیه بقائی: ماکرون برای رد پیشنهاد ایران، چرا رسانه اسرائیلی را انتخاب کرد؟ زمان فعال‌سازی اسنپ‌بک علیه ایران به روایت اکسیوس پاسخ گروه‌های فلسطینی به اقدام آمریکا در وتوی قطعنامه آتش‌بس غزه توضیحات عراقچی درباره طرح پیشنهادی ایران به اروپا روایت آسوشیتدپرس از فشار سنگین آمریکا بر کشورها پس از ارائه قطعنامه ایران به آژانس

چرا هواپیمای ماهان کاهش ارتفاع ناگهانی داد؟

هواپیمای ماهان که بامداد امروز از سوی دو جنگنده آمریکایی مورد تعرض قرار گرفت، چاره ای جز کاهش ناگهانی ارتفاع نداشت.
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۴ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - 2020 July 24
کد خبر: ۵۱۹۳۲
به گزارش راهبرد معاصر؛  در پرواز امشب ایرباس A 310 ماهان، به علت تصمیم خلبان به افت ناگهانی ارتفاع، تعدادی از مسافران مصدوم شدند.
 
 
اما چرا خلبان این پرواز به جای افزایش سرعت طولی یا چرخش به طرفین، این روش را انتخاب کرد؟
 
 
بر اساس آموزش‌هایی که به خلبانان هواپیماهای سیویل (غیر نظامی) داده می‌شود، هر هواپیمایی که در معرض خطر تصادف با هواپیمای دیگر یا هشدار از سوی هواپیماهای غیر تجاری قرار می‌گیرد، بلافاصله به سمت پایین و با سرعت بالا شیرجه می‌زند.
 
 
به گفته کارشناسان هوانوردی، با توجه به اینکه شتاب موتور جت مسافری ضعیف است، امکان فرار به جلو ندارد؛ اما از آنجایی که شتاب جاذبه زمین در حد 1 G است، به منظور افزایش سرعت، تغییر ارتفاع قوی‌ترین راه برای فاصله گرفتن از خطر است.
 
 
گفته می‌شود این مانور روشی برای فرار از خطر است و خلبانان در دوره آموزشی آن را فرا می‌گیرند.
 
 
خلبانان هواپیماهای بال کوتاه به علت کوچک بودن ممان اینرسی دورانی حین محور طولی هواپیما، به جای pitch down, توسط bank angle نود درجه، می‌توانند بسیار سریع‌تر کاهش ارتفاع دهند. همچنین در این وضعیت، هیچ مؤلفه لیفتی در جهت خلاف جاذبه که مانع افت ارتفاع شود وجود ندارد
 
منبع: مهر
ارسال نظر
آخرین اخبار