دولت لبنان بار دیگر از پارلمان رأی اعتماد گرفت اعلام ورود صد‌ها دروزی از مناطق اشغالی به داخل سوریه زلنسکی: اگر تسلیحات دوربرد دریافت کنیم آماده اقدام هستیم ادعای دادستانی فرانسه علیه بشار اسد و ۲۰ مقام سابق سوریه اخراج مهاجران از خاک آمریکا به یک کشور آفریقایی واکنش وزارت خارجه به بازداشت اتباع ایرانی مقیم آمریکا رایزنی وزیران امور خارجه ایران و چین نشنال‌اینترست: الجولانی برای حفظ حکومت خود تروریست‌ها را جذب ارتش سوریه می‌کند سرپرست جدید سرکنسولگری افغانستان در مشهد کار خود را آغاز کرد موج گرمای شدید در اسپانیا جان بیش از ۱۰۰۰ نفر را گرفت درخواست عراقچی از شانگهای برای حمایت از ایران در برابر تجاوز آمریکایی-صهیونیستی ادامه بارش‌های سیل‌آسا در پاکستان؛ ۱۱۱ کشته و صد‌ها زخمی تاکنون سفارت ایران در لبنان: شایعات درباره ناامنی در کشور، جنگ روانی اسرائیل است السودانی: ایران کشوری مهم در منطقه است و روابط راهبردی عمیقی میان ماست لاوروف در دیدار با عراقچی: زمان گفت‌و‌گو با ایران درباره تحولات فرارسیده است

چرا هواپیمای ماهان کاهش ارتفاع ناگهانی داد؟

هواپیمای ماهان که بامداد امروز از سوی دو جنگنده آمریکایی مورد تعرض قرار گرفت، چاره ای جز کاهش ناگهانی ارتفاع نداشت.
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۴ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - 2020 July 24
کد خبر: ۵۱۹۳۲
به گزارش راهبرد معاصر؛  در پرواز امشب ایرباس A 310 ماهان، به علت تصمیم خلبان به افت ناگهانی ارتفاع، تعدادی از مسافران مصدوم شدند.
 
 
اما چرا خلبان این پرواز به جای افزایش سرعت طولی یا چرخش به طرفین، این روش را انتخاب کرد؟
 
 
بر اساس آموزش‌هایی که به خلبانان هواپیماهای سیویل (غیر نظامی) داده می‌شود، هر هواپیمایی که در معرض خطر تصادف با هواپیمای دیگر یا هشدار از سوی هواپیماهای غیر تجاری قرار می‌گیرد، بلافاصله به سمت پایین و با سرعت بالا شیرجه می‌زند.
 
 
به گفته کارشناسان هوانوردی، با توجه به اینکه شتاب موتور جت مسافری ضعیف است، امکان فرار به جلو ندارد؛ اما از آنجایی که شتاب جاذبه زمین در حد 1 G است، به منظور افزایش سرعت، تغییر ارتفاع قوی‌ترین راه برای فاصله گرفتن از خطر است.
 
 
گفته می‌شود این مانور روشی برای فرار از خطر است و خلبانان در دوره آموزشی آن را فرا می‌گیرند.
 
 
خلبانان هواپیماهای بال کوتاه به علت کوچک بودن ممان اینرسی دورانی حین محور طولی هواپیما، به جای pitch down, توسط bank angle نود درجه، می‌توانند بسیار سریع‌تر کاهش ارتفاع دهند. همچنین در این وضعیت، هیچ مؤلفه لیفتی در جهت خلاف جاذبه که مانع افت ارتفاع شود وجود ندارد
 
منبع: مهر
ارسال نظر